diumenge, 1 de gener del 2012

LA SANSI DE BERGA 2011!!!

Ahir vaig fer la ultima cursa del any 2011, la Sansi de Berga. Aixo de estar a la organització d'una cursa i correr-la es molt macu, pero vaig passar molts nervis, primer de tot perque tot sortis be, ja ben d'hora al matí i despres de passar tots els nervis del dia i de estar preparant-ho tot ficar-te a correr no sabia com m'afectaria. Va ser un exit en tots els sentits. Despres de un parell de mesos preparant-ho tot amb tots els socis del club, el dimarts abans de la cursa erem apuntats pocs mes de 100 corredors, teniem por ja que haviam pensat en tencar a 600 inscrits i ja ho teniem tot preparat per 600 corredors. Van ser 4 dies de bojeria ja que es va apuntar tothom en els ultims dies. Els nens teniem pensat tencar inscripcions a 150 corredors ja que l'any passat van ser 92. Quan ens vam donar compte ja passavem per 170 nens, i vam tingué que fer miracles per poder donar premi a tots. Al final van ser 95 nens a la cursa de 300 metres i 60 a la cursa de 600 metres, un total de 155 nens van acabar la cursa, tot un èxit en tots els anys que s'ha disputat la Sant Silvestre, aixo es molt bo per l'esport del Berguedà que es vagi fent cantera. En la cursa dels grans, la veritat que fins i tot l'ultim dia es volia apuntar la gent, ni per patum havia vist tanta gent alla al passeig, no hi cabiem. Es varen inscriure prop de 600 corredors i van acabar la cursa 563, tot un record de participació en aquesta cursa.

Despres d'estar a la organització i que acabessin les curses dels nens, vaig anar a escalfar. Em vaig emocionar al veure els corredors del nostre club escalfant amb el xandall del Berga, "i pensar que fa un any el club va estar apunt de desapareixer", em notava cansat, pero tenia moltes ganes de fer la cursa que tant temps havia estat esperant. Correr a casa, davant de tants amics i familiars era un orgull. Quan va ser la hora vam anar cap a les fonts del passeig. El passeig feia goig de veure'l, hi havia moltissima gent animant als corredors, es una imatge que tinc a la memoria molt maca. Tothom abrigat, i els corredors algun també, d'altres no tant i pocs com jo que anava amb pantalons curts i "tiretes", la veritat es que no vaig passar gens de fred, l'ambient, les ganes i tot el que havia passat durant el dia em feien estar a una temperatura corporal bona. En sentir el tret de sortida nomes tenia en ment seguir al corredor que s'escapés. La sortida va ser molt ràpida, com sempre hi han corredors que en baixada corren molt i fant la seva sortida molt ràpida, pero jo ja tenia controlats els que podien saltar. Al arribar a la rotonda del ambulatori es va posar l'Albert Comellas al davant, jo al seu costat, em volia enganxar com una lapa a ell. Vam girar als bombers i vaig sentir tothom com m'animava, com cridaven el meu nom, tenco els ulls i encara els sento, GRACIES a tothom per els vostres anims, jo corria a casa, pero els que portava al meu costat també i em va emocionar que el nom que mes es sentia era el meu. Al passar per l'ambulatori un altre cop va saltar un corredor del atletic de Terrassa i es va escapar uns 5 metres, un corredor del Canovellas i jo vam seguir-lo, al passar per la sirena hi havia la pujadeta d'uns 30 metres, alla ell va afluixar i jo en veure tanta gent coneguda i que m'animava amb tanta força vaig volgué demostrar que estava amb forces i vaig mantenir el ritme, posant-me aixi en primera posició, vam passar per els semafors i havia gent a banda i banda, al agafar la ronda moreta, vam formar un grup de 4 al capdavant. L'Albert Comellas, el Rafa Parés, el noi del Terrassa i jo. Al agafar el carrer del Roser, l'Albert se'ns va escapar uns metres, i nosaltres tres ens vam posar en fila india intentant seguir-lo. Estava molt aprop, vaig pensar que si no s'escapava mes, saltant del grup el podriem atrapar. Després de passar el terreplé ens va atrapar el Joan Freixa, i vam seguir en el grup de 4, l'Albert es mentenia al capdavant. Al arribar a la rotonda del institut, el Rafa ens va atacar, vaig intentar seguir-lo, pero era una atac molt fort, ens vam quedar el Joan Freixa i jo, ja que el noi del Terrassa es va despenjar. Al arribar al ambulatori, el Joan Freixa em va cambiar el ritme i no vaig tindre forces per seguir-lo, vaig fer una timida mirada endarrera i vaig veure que no venia ningú, aixi que estava assegurada la 4a posició. Finalment vam entrar els 4 primers seguits, 1e l'Albert Comellas, 2n el Rafa, 3r el Joan Freixa i 4t jo amb una diferencia de 18 segons entre l'Albert i jo. Finalment 5é i tencant el podi de la general va ser el noi del Canovellas que es va aprofitar de la pajara que li va vindre al noi del Terrassa. Vaig entrar a meta amb un temps de 16:52. Els ultims 3 anys que he fet aquesta cursa he baixat el temps cada any. El 2009 18:40, el 2010 17:37, el 2011 16:52, si segueixo amb aquesta regla l'any que be ja tindria que baixar de 16 minuts, pero aixo es bastant complicat en aquesta cursa, ja que el recorregut es bastant dur. Els parcials al km van ser: 3:06, 3:17, 3:00, 3:31, 3:39.

Aquest any 2011 el tenco amb 55 curses fetes (131 en tota la meva vida) de les quals he fet 5 mitjes maratons, 19 deumils, 1 milla i 30 curses varies com 5 mils i curses de diferents kilometratges. Aquest any he conseguit guanyar 6 curses (els 10 km de Balaguer, la cursa de l'espelt de Odena, la cursa de muntanya de la Pobla de Lillet, el Cros dels Traginers, la cursa memorial Isanta de Berga i els 5 km de pista de Can Dragó de Barcelona). Aquest any també he conseguit baixar totes les marques personals que tenia, he fet 1:17:52 a la mitja de Cambrils, he fet 34:53 als 10 km de Balaguer i he fet 16:01 a la Sansi del Masnou de 5 km. Aixi doncs crec que tenco l'any molt satisfet i que he completat tots els meus objectius. Properament pensare en altres objectiu i intentare aconseguir-los. De moment m'he plantajat no fer tantes curses i les poques que fagi fer-les millor.

Per ultim només em queda agraïr a tothom qui va estar ahir al passeig de la Industria de Berga, tant si era corredor, com voluntari, com animador, etc.. Agraïr a tots els socis del club Atlètic Berga que van estar ajudant desde les 15h montant-ho tot i despres de la cursa desmontant-ho tot, sent el dia que era que la gent te sopars i sol anar tard, no va sortir com s'esperava sino que va sortir millor i tot. GRACIES de veritat a tothom i FELIÇ 2012 a tothom, espero que tots conseguiu els vostres reptes que us proposeu i que seguiu sent com sou, MOLT GRANS!!

Salut i km's
XAVI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada