diumenge, 12 de juny del 2011

CURSA POPULAR D'ABRERA DE 10 KM

Aquest matí he anat a fer els 10 km d'Abrera. Era la segona vegada que feia aquesta cursa, però l'any passat la vam fer a la tarda i aquest any era al matí. Al principi estava bastant tapat el cel, però a la hora de la cursa ja a fet acte de presencia el sol i pel meu gust no ha anat gaire be per correr ja que hi havia molta humitat, només escalfant una estona ja he quedat ben xop de suor. Sortida ràpida i em poso al grup capdavanter, la meva intenció era a partir dels 500 metres fer la meva cursa i posar-me al meu ritme, pero volia estar ben col·locat a la sortida per no perdre temps. Al primer km estava a uns 10 metres del primer grup que hi havia el Campoy, el Benito Ojeda, el Guiamet, el Granadero, el David Bernado, el Ricard Verge i un parell mes que havien estat invitats a la cursa. Amb mi hi havia dos corredors mes i el Jose Enrique del Callus que feia temps que no coincidiem a les curses i m'ha fet molta il·lusio poder tornar a fer una cursa amb ell, ja que a part d'un grandissim corredor es una gran persona. A partir del km 2 i despres de fer una pujada que tenia uns 50 metres de terra pero que era matadora, me escapat i m'he quedat en solitari. He passat al km 5 amb 17:38, molt pitjor del que jo m'esperava, pero comptant amb la calor/humitat que feia, i veient que els corredors d'èlit no els tenia gaire lluny, es per estar satisfet. Només començar la segona volta m'ha avançat un corredor que no el tenia previst, en aquells moments anava a la 9a posició i aixi he fet tota la segona volta fins al ultim km. Al km 8 hi havia un corredor que l'he portat casi be tota la cursa a pocs metres de mi, pero que no em podia enganxar, que em volia atrapar, avui em trobava amb un pel mes de forçes i no estava disposat a perdre la 9a posició aixi que he cambiat al ritme a la pujada i l'he deixat, però en arribar al pla al km 9 he vist que a davant portava el 6é, 7é i 8é separats tots entre ells per uns 10 metres pero no gaire lluny. He anat augmentant el ritme a mida que m'aproximava a la meta fins que he començat la recta de meta que allà ja he fet l'sprint final, el 8é ja feia estona que m'havia vist i també a sprintat de tal manera que al final hem adelantat al Ricard Verge que anava el 7é tots dos, però el que havia fet l'sprint amb mi m'ha guanyat per 1 segon, i el 6é per 2 segons, aixi que hem entrat del 6 al 10 amb uns 7 segons de separació. Per primera vegada he guanyat al Ricard Verge, que es el Campió actual de Marató de Catalunya ja que va guanyar la Marató d'Empuries aquest any. He acabat el 8é de la general i 3e de la meva categoria amb un temps final de 35:51, a 58 segons de la meva marca pero molt satisfet degut a que el perfil no es gens favorable i que es un circuit bastant trenca-cames i la humitat que avui a empitjorat molt les marques. Els que m'han quedat a davant eren d'èlit pur i això es lu millor que m'enporto d'aquesta cursa. El Jose Enrique a quedat el 11é de la general amb un temps de 36:51. L'Albert Llorens (nou fitxatge del club) a quedat el 12é de la general amb un temps de 37:03. El meu pare a quedat el 179é de la general i a fet un temps de 47:55. La Lidia Pons (nou fitxatge del club i 1a femina del club) a tingut que abandonar al km 3 degut a que es marejava i no es trobava bé, pero després de la cursa ja estava en plenes condicions. Els parcials al km han sigut: 3:09, 3:28, 3:40, 3:33, 3:47, 3:25, 3:41, 3:49, 3:30, 3:37. Dir que m'han sortit 10.100 metres aixi que hem fet 100 metres de regal. Ara a seguir entrenant i de cara la semana que bé anirem a fer la cursa de muntanya de Puigmoltó (Sant Bartomeu del Grau) de 12 km. Salut i km's!!

1 comentari:

  1. Tot un plaer fer curses amb bona companyia, d'això es tracta, passar-ho bé. Tens tota la raó crack! fotia una humitat impressionant!!! A veure si la propera intento aguantar més estona amb tu ;) Salut!!!!!!!!!

    Jose Enrique

    ResponElimina