dimarts, 7 d’agost del 2012

CURSES JUNY-JULIOL I AGOST

Bones, per problemas amb la pagina del meu blog he estat uns mesos sense poder escriure. Intentare posar el dia el blog resumint al maxim les ultimes 10 curses que son les que no he escrit.

Despres de la victoria de Campdevanol el primer cap de setmana de Juny, la primera del any 2012 vaig anar a correr els 10 km de Pineda de Mar, mes que res perque puntuava triple per la lliga i necesitava els punts. Vaig anar amb la intenció de fer-la rapida, però no se si per la forta humitat que va fer o perque no era el dia el cos no podia i patint molt i fent una cursa lletja, començant fort i acabant perdent moltes posicions com feia temps que no em passava vaig fer un temps de 35:48 i vaig quedar el 26é de la general. La cursa esta ben organitzada, hi ha força ambient i es molt pla, una mica aburrida a partir del km 6 i pesada pero si estas be pots correr molt ràpid. Un altre any si puc la tornare a probar de fer i haviam si hi ha mes sort.

El dia 23 de Juny vaig anar a fer per 3r any consecutiu la cursa del Foc d'Olesa de 10km. Cada any he pujat al podi de la categoria senior i aquest any no podia ser menys i vaig tornar a pujar com a 3r senior. Aquesta cursa acostuma a ser molt dura amb fortes temperatures i la pujada final de 3 km la fa de les mes dures. Vaig quedar el 8e de la general amb 36:08 millorant en 10 segons el temps del any passat (36:18).

El dia 24 de Juny vaig fer per primer com el cros de Prats de Lluçanes de 6km tot i ser aprop de casa sempre estava a la platja per aquesta epoca i no la havia pogut fer mai. Cursa dura amb calor i sobretot notant tota l'estona l'esforç fet el dia abans a Olesa. Vaig quedar el 5é de la general amb un temps de 20:27.

El dia 30 de Juny vaig anar a fer per primer cop la cursa d'Estiu de Bagà, tot i que ja m'havien avisat de la forta pujada que hi ha en aquesta cursa no hi vaig faltar. Just al començament de la pujada anavem 6 corredors al grup capdavanter i vaig atacar marxant amb un altre company que era l'unic que no conexia, a mitja pujada em va cambiar el ritme i em va deixar, jo sabia que si aguantava i no perdia gaire troç despres a la baixada que es podia fer per sota de 3 minuts el km podia intentar recuperar el troç perdut. Vaig coronar a d'alt amb massa distancia amb el primer i a pocs metres darrera meu venia el Noguera també del club. La baixada tal com havia pronosticat va ser rapidisima, i a l'entrada del poble vaig veure que estava atrapant el primer pero em van faltar un parell de km mes. Finalment vaig quedar en segona posició de la general amb un temps de 46:10 completant els 12,5 km de la cursa. Per tant sem resistia la segona victoria de la temporada i quedava per 4 cop aquest any el 2n de la general.

El dia seguent de Bagà el 1 de Juliol vaig anar a fer la cursa de la Vila Olimpica de 10 km de Barcelona perque m'havien invitat. Tenia agulletes de la cursa de Baga degut a les pendents pero sobretot a la baixada rapida que vam fer, ja que no es recomenable el dia abans de una carrera fer 3 km a 2:50 i 2 km mes a 3:05. Pero vaig anar amb la intencio de fer-la i acabar-la el millor posible. La sortida molt ràpida, em vaig agafar amb un grup que marcava els km clavats, les cames ja no em feien mal, a partir del km 2 vaig decidir tirar endavant i com m'anava trobant be vaig avançar gent fins el km 6 que em vaig quedar amb solitari. Havia passat el km 5 amb 16:51, per tant si doblava aquest temps podia fer marca personal, el problema era que estava sol i als carrers no hi havia gaire gent animant, pero jo a la meva clavant els km entre 3:20 i 3:25. Vaig agafar la recta de meta i al veure el 33 en el minuter em vaig animar, esprintant fins a la arribada creuant-la amb un temps final de 33:46 i el 14é de la general de 3000 corredors amb nova marca personal baixant-me la que havia fet a la cursa dels bombers de (34:00). Cursa que em va sortir perfecte, molt planera i propença a fer bones marques. El que no vaig entendre i encara no entenc es com vaig poder fer aquest temps despres de la cursa el dia abans de Bagà, aixo vol dir que si no hagués anat a Baga ho hagués fet millor?? o potser pitjor? Es una cosa que no se sabrà mai, em trenca totes les reglas i els esquemas, pero satisfet de conseguir-ho.

El dia 8 de Juliol vaig anar a fer per 3r any consecutiu els 10 km d'Andorra, una cursa fixa en el meu calendari no per la organització sino perque aprofitem despres per fer les compres i passar el dia allà. La cursa em va anar molt bé tot i que vaig anar en solitari des de que portavem 200m de cursa. Em vaig col·locar el 4t de la general i aixi vaig acabar. Es el primer any que la feia tota en solitari. El temps final va ser de 36:13. Content i un altre podi a la butxaca!!

El dia 22 de Juliol i per 3r any cosecutiu vaig anar a fer la cursa de Sant Jaume de Gironella de 5,8 km. El any passat vaig quedar 2n i aquest any anava amb la intenció de guanyar-la, necesitava una victoria, me la merexia perque en tot l'any nomes en portava una i jo sabia que em tocava. Tot i aixi vam sortir de Berga amb bici de carretera i vam fer la volta cap a l'Espunyola, Casserres, Puig-Reig i cap a Gironella, total uns 30 km amb els companys del club, al arribar alla em vaig cambiar i em vaig posar a escalfar, mai ho havia probat fer bici i correr i no sabia com em respondrien les cames, al principi em costava ballugar-les, estaven molt pesades, pero despres d'escalfar una estona ja es van anar posant a to. Vaig veure que hi havia: El Guillem Fernandez del Manresa (el que va guanyar l'any passat), el Noguera (3r el any passat), el Nandu del club que ara esta molt be, un que anava amb una semarreta del Leiva, el Dario, Oriol Dalmau, etc. L'espectacle estava servit, jo necesitava fer una cursa perfecte per poder guanyar, pero tenia que ser aquell dia. La sortida rapida i ja ens vam col·locar a davant els que es veia que lluitarien per la victoria, jo tenia decidit saltar a darrera del que ataques, vam passar la primera volta i tivava del grup el Guillem a ritme de entre 3:10 i 3:15. El ritme era bonissim pero el grup era molt numeros, hi havien 8 corredors, no podia ser, massa gent. Quan va començar la segona volta el grup es va estirar una mica, al agafar el cami del riu em vaig posar el primer a tibar, ens vam posar en fila india. Al arribar al camp de futbol començava el unic tram decisiu de la proba que era la pujada d'uns 300m que tenia pensat atacar i aixi va ser, vaig atacar i al arribar a d'alt vaig veure que m'escapava sol, havia trencat el grup, nomes tenia el Nandu i el corredor del Leiva aprop, tenia que seguir apretant per no donar opcions. Vaig entrar al poble marcant km a 3:09, al passar per el carrer de darrera la meta i la gent animava, a darrera venia molt aprop el corredor del Leiva, no podia aflacar, al agafar la recta final vaig fer tota la recta d'esprint i va servir per acabar guanyant la cursa amb 6 segons d'avantatge. Vaig guanyar la meva segona cursa del any amb un temps de 17:24 baixant el temps del any passat (18:08) amb una cursa que em va sortir perfecte. 3r va ser el Nandu i 5é Noguera, 6é l Guillem (guanyador del any passat fent un temps de 18:08). Molt satisfet.

El cap de setmana del 28 i 29 de Juliol vaig anar a fer la cursa de l'Espluga de Francolí per segon any consecutiu i la primera cursa popular de 10 km de Creixell aprofitant que estava a la platja. A l'Espluga la cursa mes antiga de Catalunya, des del any 1976 que es fa. Donaven premis en metalic i per tant s'asseguraven la participació d'atletes d'èlit internacionals. Jo vaig anar amb la intenció de rebaixar el temps del any anterior que va ser 56:23 els 15 km de la cursa. Vaig sortir decidit i em vaig agafar amb la primera dona, la Lidia Rodriguez de Bilbao que venia a baixar el record de la proba. Durant la pujada que dura fins el km 9 vam anar avançant gent. Abans d'arribar a d'alt just 2 km abans no vaig poder seguir el ritme fort de la Lidia i em vaig quedar amb el company Gerard Garrote de Girona que tots dos voliem baixar de 54 minuts. Al girar ens creuavem amb els primers, vaig comptar que anava el 12é de la general sorpresa que no m'esperava degut al alt nivell d'aquesta proba, tenia que fer una baixada molt rapida per intentar entrar dels 10 primers i per tant optar a copa, La baixada a 3 i poc el km vam avançar a dos corredors i ja anavem 10é i 11é amb el Gerard, ell portava un ritme bonissim, s'havia que si aguantava el ritme i arribavem al esprint tenia molt de guanyat perque els finals de cursa em motivo molt, i aixi va ser vam entrar a la ultima recta amb baixada, vaig felicitar al Gerard per la cursa i li vaig dir que ens jugavem el podi al esprint, ell em va aguantar un troç pero finalment fent els ultims 200m a un ritme de 2:35 el km vaig entrar el 10é de la general amb un temps de 53:53, superant amb 2 minuts i 30 segons el temps del any passat. Entrar dels 10 primers en aquesta cursa es molt dificil i em va motivar moltissim.
El dia seguent amb les cames cansades vaig anar a fer els 10km de Creixell. No sabia com em trobaria. Eren 3 voltes de 3,33km. La primera vaig passar el 4t de la general i em costava seguir els 3 que tenia davant, les cames no rutllaven, el primer s'havia escapat, tenia un portugués 2n i un company que tenia vist de les curses a davant, no podia ser, tenia que entrar al podi, la segona volta la vaig fer mes rapida atrapant al 3r i passant-lo i al començament de la ultima volta em vaig posar 2n, al moment de passar-lo el vaig cambiar el ritme perque no se'm enganxes i la ultima volta nomes controlar que no se'm acostes ningu per darrera, el primer era imposible de atrapar-lo. Finalment vaig entrar 2n de la general amb un temps de 36:14 a 20 segons del primer i vaig aconseguir un altre podi.

El Dissabte dia 4 d'Agost vaig anar a fer per segon any consecutiu la cursa popular de Bagà de 8,5 km. L'any passat vaig quedar 3r amb un temps de 30:56 i la intencio era millorar la posició (si podia) i el temps. La sortida molt rapida i em vaig posar al grup capdavanter, erem 5 (3 dels club que eren el Nandu, Marc i jo, i 2 del callus entre ells el Jose Enrique i el Barrufet que havia fet 2n el any passat) al agafar la pujada es va posar a tirar el Barrufet, jo em vaig enganxar a darrera i quan ell va petar em vaig quedar en solitari, al km 3 vaig veure que tenia el Nandu molt aprop i el Marc també, vaig pensar que el millor per el equip era anar junts i no separats per pocs metres que nomes feiem que patir mes entre nosaltres. Al començar la pujada forta de 1,3 km anavem els 3 junts del club, pero a mitja pujada el Marc es va quedar endarrera. Al començar la baixada i al veure que si controlavem be la cursa arribariem amb molta avantatge vam decidir amb el Nandu arribar junts a la arribada agafats de la mà, sempre ho havia somiat i va ser el dia. Vam entrar primers agafats alçant els braços amb un temps de 30:15 superant el del any passat. 3r i per rematar la feina va entrar el Marc fent aixi el ple al podi de la general. 3a victoria de la temporada!!!

Bueno i fins aqui les 10 curses que he fet, ara em toca fer unes vacances esportives fins el dia 1 de setembre que tornare a enganxar-me als entrenos forts i la competicio. Aquest mes tinc pensat encara fer 2 curses pero seran per passar-ho be i per no perdre la forma del tot. Vui fer la cursa popular de Torredembarra aprofitant les vacances a la platja i també la subida al picu Incós a Asturies que ja vaig fer el any passat i que em va agradar tant aprofitant que passarem 1 setmana pel norte!!

Salut i km's

Xavi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada