diumenge, 21 de novembre del 2010

MITJA MARATÓ DE RIPOLL







Avui al matí he fet la mitja de Ripoll per segon any consecutiu. He marxat de Berga a les 8 del matí amb -2º graus, feia un fred que et treia les ganes de tot, però cap a Ripoll s'ha dit. A les 9 he arribat a Ripoll amb -3º graus. He trobat allà a uns quans companys, entre d'altres al Vicens que anava amb un company, el benet i uns quans més del club i al Ramon Mª Pera que feia dies que no coincidiem. Despres d'escalfar una mica amb el Vicens, he escalfat amb el Pera, ell no sabia si correr amb "tiretes" i jo li he dit tot convençut que si, que pit i collons, i els dos ens hem ficat amb tiretes cap a la sortida. Com sempre hem tingut que esperar que pases el tren per donar la sortida i s'ha fet un pel llarg, ja que no ens podiem moure, jo estava al davant de tot, però la catifa del xip ja estava engegada i ens han dit que no la trapitjessim. Quan a sigut l'hora uns 10 minuts per sobre de les 10 del matí han donat la sortida. El Pera haviam quedat de pujar fins a Sant Joan de les Abadesses a ritme de 4 al km, i a la baixada si jo hem trobava millor ja apretaria. Hem sortit a un ritme bo per mi, al segon grup però bastant endavant. El km 1 a 3:39, aquest per dins el poble de Ripoll, l'hem fet més ràpid del normal, però a la sortida sempre es surt més ràpid. El km 2 a 3:51 ja sortint del poble hem fet un grup d'uns 10 corredors. El km 3 a 3:56 hem agafat ja la carretera cap a Sant Joan, a partir d'aquí era ja una pendent constant pe no gaire prolongada. El km 4 a 3:51, el Pera s'ha despenjat del grup ja que m'ha dit que li costava seguir el ritme, anavem un pel més ràpid de 4, però anavem dins d'un grup que jo hem trobava molt . El km 5 a 3:52, ja erem uns 6 corredors, s'havien despenjat uns quans i també haviem atrapat alguns corredors, veiem els primers i he comptat que anavem dels 20 primers. El km 6 a 3:58, anava al cap davant del grup i anava seguint el ritme proposat que m'anava dient el rellotge que estrenava (Garmin Forerunner 405). El km 7 a 3:55. El km 8 a 3:58. El km 9 a 3:59, semblavem un rellotge, anavem clavats al temps. El km 10 a 4:08, a sigut el pitjor km que m'ha sortit i el unic per sobre de 4, ja que en aquest tram hi havia una pujada bastant prolongada. Aquí ja veiem Sant Joan. El km 11 a 3:54, aquest km ja per entrant a Sant Joan. El km 12 a 3:56, aquest km ja sortint de Sant Joan. El km 13 a 3:38, aquest km ja de baixada, aquí anavem un 5 corredors i s'ha posat un corredor a tivar i ens hem ficat tots al seu ritme a roda, semblava que anessim amb bici de carretera, tot a rebuf. El km 14 a 3:39. El km 15 a 3:51. El km 16 a 3:37, aquest a sigut el km més ràpid, aquí he vist que la meva marca personal la superava segurissim ja que anavem molt . El km 17 a 3:50. El km 18 a 3:41. El km 19 a 3:48, aquí he perdut uns metres amb el grup i m'he quedat amb un altre corredor que era bastant conegut a la zona ja que el saludava totom. En aquest km hem passat per on hi havien les gralles, dir que això anima molt ja que en aquest moment estava passant per una petita crisi i això m'ha aixecat la moral. El km 20 a 3:42, en aquest km hem entrat al poble de Ripoll i s'hem ha fet bastant llarg, ja que havia fet una apretada d'uns 150 metres per deixar enderrera el corredor que portava enganxat i ha anat molt ja que s'ha despenjat i li he agafat uns 10 metres que ja no m'els a pogut tornar a agafar. El km 21 a 3:45, aquí la gent que hi havia animant m'ha portat cap a l'arribada amb els seus aplaudiments i els seus anims. Al final he fet un temps que encara no m'ho crec, un temps al que era fins fa poc un somni, al que veia que estava molt lluny i molt millor del que hem pensava. El temps final a sigut 1:20:55, millorant aixi en casi 6 minuts la meva marca personal que tenia en aquesta cursa l'any passat que era de 1:26:20. He acabat en la posició 21 de la general i el 7é de la categoria senior. El 3er de la meva categoria que a pujat al podi a quedat a 13 segons per davant meu, anava dins el grup que he anat tota la cursa, de saber aixo estic segur que hagués fet un sobreesforç per avançal, però estic molt satisfet ja que jo m'havia proposat baixar la meva marca, i si podia superar la del meu pare (1:25) i ho he fet clarament, el tema pujar al podi no m'ho havia proposat ja que jo tenia pensat fer 1:24. Estic molt satisfet de com ha anat tot i això m'ha donat una injecció de moral per seguir entrenant i millorant dia a dia. Dir també que el company Pera a fet 1:24 i també a fet marca personal. Ara faré un descans de unes 3 semanes en el tema curses, espero tornar el 12 de desembre pero encara no tinc clar si faré la cursa de muntanya del Farell (Caldes de Montbui) o la cursa del Gall (Sant Fruitos del Bages). Salut i km's

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada